AhlolBayt News Agency (ABNA)

source : Mehrnews
پێنجشەممە

٢٩ حوزەیران ٢٠٢٣

٤:٥٣:١٥ د.ن
1376113

چەوسێنەران لەگەڵ یەکگرتوویی موسڵمانان و دینداری بەرەی گەنج دژن

ڕێبەری باڵای ئێران لە پەیامێکدا بۆ کۆنگرەی حەج جەختیان کرد: حەج، ئایینی ژیانبەخشی جیهانی لە سەر بنەمای ئەخلاقە.

 ئایەتوڵا خامنەیی، ڕێبەری باڵای ئێران لە پەیامێکدا بە بۆنەی کۆنگرەی گەورەی حەج، وتیان: کۆنگرەی حەج بانگەشەیەکی جیهانییە بۆ بەرزکردنەوەی مرۆڤەکان و بوار بۆ بەرزکردنەوەی مەعنەوی و ئەخلاقی مرۆڤایەتی .

جەختیشان کرد: مەرجی پێویست بۆ کاریگەری دانانی حەج، تێگەیشتن و ناسینی دروستی ئوممەتی ئیسلامی لە سەر دوو بنەمای یەکگرتن و مەعنەویت.

لەوپەیامەدا هاتووە:

للّه ربّ العالمین و صلّی اللّه علی الرّسول الاعظم محمّد المصطفی و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین.

سەڵای ئیبراهیمیی حەج و بانگەشەبگی جیهانییەکەی ، جارێکی دیکە لە دڵی مێژوو، هەموو جیهانی خستە بەردەنگەوە و دڵە زیکربێژەکانی هێنایە شەوق .

بانگهێشتکە بۆ هەموو مرۆڤە:

و اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجّ (۱)، و کعبه، میزبانِ مبارک و رهنمای همه‌ی انسان‌ها است: اِنَّ اَوَّلَ بَیتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدیً لِلعالَمین (۲).

کەعبە وەکوو خاڵی ناوەندیی و میحوەری سەرەکی سەرەنجی هەموو موسڵمانان و ئایینی حەج وەکوو نموونەیەکی بچووک لە جیهانی بەربڵاو و‌جۆراوجۆری ئیسلام، دەتوانێ خزمەت بە بەرزبوونەوە و گەشەی کۆمەڵگای مرۆڤی و تەندروستی و‌ئاسایشی هەموو مرۆڤەکان بێت.

حەج دەتوانێ بە هەموو مرۆڤایەتی، بەرزکردنەوەی مەعنەوی و ڕۆحی و ئەخلاقی ببەخشێت؛ ئەمە پێداویستی ژیانی مرۆڤی ئەمرۆیە . حەج دەتوانێ هەموو بەرنامەکانی ئێستکبار و زایۆنیزم بۆ داڕووخانی ئەخلاقی مرۆڤی ئەمڕۆ و سبەی پووچەڵ کاتەوە.

مەرجی پێویست بۆ ئەم کاریگەریی دانانە جیهانییە، ئەوەیە کە موسڵمانان لە هەنگاوی یەکەمدا، خەتابی ژیانبەخشی حەج بە باشی ببیسن و هەموو هیممەتی خۆیان بۆ جێبەجێ کردنی بەکاربێنن.

یەکگرتن بە مانای پەیوەندی فیکری و زانستیە؛ بە مانای نزیک بوونەوەی دڵەکان و ئەندێشەکان و لایەنگرییەکانە.

بە مانای تۆکمەکردنی زانستی و ئەزمونیە؛ بە مانای پەیوەندی ئابووری وڵاتانی ئیسلامییە؛ بە مانای متمانە و هاوکاری دەوڵەتە موسڵمانەکانە؛ بە مانای هاویاری لە بەرانبەر دوژمنانی هاوبەشە.

یەکگرتوویی بەم‌مانایەیە کە پلانی داڕێژراوی دوژمن نەتوانێ فیرقە ئیسلامییەکان ، یان گەلان و ڕەگەزەکان و زمانەکان و فەرهەنگە جۆراوجۆرەکانی جیهانی ئیسلام بخاتە گیانی یەکتر. یەکگرتوویی ئەوەیە گەلانی موسڵمان لە دەفرایەتی و ئیمکاناتی یەکتر کەڵک‌وەرگرن و زانیان و زانکۆییەکانی جیهانی ئیسلام بە نیازپاکی دەستی یەکبگرن ؛ زانایانی مەزهەبە ئیسلامییەکان بە دادپەروەرییەوە سەیری یەکتر بکەن.

وحدت همچنین بدین معنی است که پیشروان سیاسی و فرهنگی در کشورهای اسلامی، به گونه‌ای هماهنگ، خود را آماده‌ی شرایط نظم جهانیِ پیش رو کنند؛ جایگاه شایسته‌ی امّت اسلامی را در تجربه‌ی جدید جهان که سرشار از فرصتها و تهدیدها است، به دست خود و به اراده‌ی خود تعیین کنند؛ نگذارند تجربه‌ی تلخِ «مهندسی سیاسی و سرزمینیِ غرب آسیا به دست دولتهای غربی پس از جنگ جهانی اوّل» تکرار شود.

معنویّت به معنی ارتقا اخلاق دینی است. افسونِ اخلاق منهای دین که مدّتها از سوی منابع فکری غربی ترویج می‌شد، سرانجامش همین سقوط بی‌مهار اخلاقی در غرب است که همه در دنیا شاهد آنند. معنویّت و اخلاق را از مناسک حج، از ساده‌زیستی در احرام، از نفی امتیازات موهوم، از «وَ اَطعِمُوا البائِسَ الفَقیر (۳)»، از «لا رَفَث وَ لا فُسوقَ وَ لا جِدال (۴)»، از گردش همه‌ی امّت بر گِرد محور توحید، از رمی شیطان و برائت از مشرکان باید آموخت.

برادران و خواهران حج‌گزار! از فرصت حج برای تدبّر و تعمّق در راز و رمزهای این فریضه‌ی بی‌نظیر بهره گیرید و توشه‌ی همه‌ی عمر خود سازید. «وحدت» و «معنویّت» در این مقطع زمان بیش از گذشته در معرض دشمنی و کارشکنی استکبار و صهیونیسم است. آمریکا و دیگر قطب‌های سلطه‌ی استکباری، با وحدت مسلمانان، با تفاهم ملّتها و کشورها و دولت‌های مسلمان، و با تدیّن و تشرّع نسل جوان این ملّتها بشدّت مخالفند و با هر وسیله بتوانند با آن مقابله می‌کنند. وظیفه‌ی همه‌ی ما و همه‌ی ملّتها و دولتهای ما ایستادگی در برابر این نقشه‌ی خباثت‌آلود آمریکایی و صهیونیستی است.

از خداوند علیم و قدیر کمک بخواهید؛ روحیه‌ی برائت از مشرکین را در خود تقویت کنید؛ و خود را به نشر و عمق‌بخشیِ آن در محیط زندگی خود موظّف بدانید.

توفیق همگان و حجّ مقبول و مشکور را برای شما حجّاج ایرانی و غیر ایرانی از خداوند متعال مسئلت می‌کنم و دعای مستجاب حضرت بقیّة‌اللّه‌الاعظم (ارواحنا فداه) را برای همگان آرزو می‌نمایم.

والسّلام علیکم و رحمة اللّه

ششم ذی‌الحجّة ۱۴۴۴

۴ تیرماه ۱۴۰۲